Pojam komunikacije danas označava jedno veliko područje unutar kojeg se nalaze i smještaju različite discipline, pojmovi, strukture i definicije. Različite grane marketinga, odnosa s javnošću, različiti sveučilišni studiji i ostali stupnjevi u formalnim, a sve češće i neformalnim obrazovnim procesima, različite društveno – političke strukture, poslovne organizacije itd., svi oni provlače i pojmove komunikacija i komuniciranja s različitih točaka gledišta i s uporištima u različitim teorijskim pravcima. Zbog toga su komuniciranje i komunikacije gotovo pa i nepodložne strogim i čvrstim definicijama iz razloga jer u jednoj branši ili segmentu komuniciranje i komunikacije neće označavati ista područja ili apsolutne definicije kao u drugoj.
Primjerice, komuniciranje putem reklama i marketinga nije isto što i komuniciranje proizvoda ili usluga putem društvenih mreža. Korporativna komunikacija sa svim svojim podsegmentima definicijom je bitno drugačija od, primjerice, definicije medijskih komunikacija. No, komunikaciju ćemo uvijek nazvati minimalno razmjenom informacija s drugom stranom ili unutar grupe ljudi, a isti ćemo termin iskoristiti i za definiciju procesa koji se tiču trenutaka u kojima razmišljamo i analiziramo vlastite postupke, misli, izrađujemo bilješke ili ispisujemo različite osobne dojmove i opservacije u formi dnevnika, bloga, podsjetnika (intrapersonalna komunikacija).
Međutim, kako bi bilo kakva selekcija, razmjena i plasiranje informacija bili i što učinkovitiji, sa što manje krivih interpretacija, sa što boljim rezultatima, po mogućnosti s jednakim zadovoljstvom za sve strane komunikacijskog procesa vrlo je važno razvijati komunikacijske vještine te ući u čaroban svijet njihovog otkrivanja.
Ono što je za početak bitno jest shvatiti da je za odlično komuniciranje prvenstveno potrebno razviti svijet o tome koliko je ono važno u svakodnevnom životu. Npr. želimo li imati prekrasan vrt koji će mamiti uzdahe oduševljenja, koji će biti prošaran bojama, oblicima i originalnom ljepotom, želimo li imati vrt u kojem ćemo uživati, za to nam neće biti dovoljno samo da imamo teren sam po sebi. Svaki zaljubljenik u hortikulturu zna da će se za jedno vrtno zdanje morati ne samo potruditi u prvim fazama stvaranja tog vrta, već će se truditi i nakon da bi ga održavao takvim i s vremenom samo poboljšavao. U suprotnom, naš će vrt jako brzo obrasti korovom, lišća će biti posvuda, plodovi će strunuti, a forme i oblici će se s vremenom potpuno izgubiti. Isto je i s komunikacijom – naprosto nije dovoljno da ju imamo kao mogućnost od rođenja. Vrsna komunikacija se razvija, nadograđuje, kroz nju se uči i obogaćuje. I na tom putu cjeloživotnog razvoja vrlo je važno hrabro ulaziti u različite komunikacijske situacije kao što je na isti način važno razmišljati o svom proizvodu, organizaciji ili nekom drugom dobru, usluzi koje želimo „iskomunicirati“ prema ciljanoj javnosti, publici ili korisnicima, klijentima.
Dakle, prvi korak na tom zanimljivom i izazovnom putu jest prihvatiti činjenicu da na dobroj komunikaciji moramo raditi, o njoj moramo razmišljati i naprosto – moramo ju trenirati, reckati, uređivati, čistiti, obogaćivati, održavati i ona će nam višestruko vratiti uloženi trud.
Baš kao i naš prekrasan vrt 🙂
0 Comments